VARNING!

I natt ringde det till min mobil från telefonnumret 0088213213608. Bara två signaler gick fram så jag hann knappt vakna och reagera på att min mobil lät. Kollade upp numret på eniro i skolan och upptäckte att det va ett s.k "somalia-samtal".

"I början av oktober skrev Piteå-Tidningen om företeelsen Somalia-samtal som är en mobil variant av de så kallade Nigeriabreven. Ett Somalia-samtal kommer från Somalia men kan även komma från andra länder. Det nummer varifrån flera samtal kommit de senaste dagarna är 0088213213608. Att svara när det ringer är ingen fara. Det enda som händer är att det inte finns någon i andra änden. Om man däremot ringer upp kan det bli dyrt. Man hamnar då hos en telefonsvarare där en låt spelas i bakgrunden och en inspelad röst ber dig att vänta och att du snart ska kopplas fram. Men framkopplad blir man aldrig. Det är det som är själva poängen. Så länge man väntar i luren kostar det och pengar dras. När Aftonbladet testade att ringa upp numret för några veckor sedan hamnade slutnotan på 158 kronor för ett samtal på fem minuter."

Mera tråkigheter:

* Julkalendern verkar inte alls bra, men jag måste ialla fall ge den en chans till ikväll
* Plugga måste jag göra som vanligt, och självklart är jag trött
* Mycket känns jobbigt...

Roligheter:

* Ipoden är fixad och uppdaterad med nya låtar
* Känns faktiskt kul att inomhusträningar med vallentuna börjar på onsdag!
* DET ÄR INTE LÅNGT KVAR TILL JULLOVET (jag hatar att gå i skolan!!!)
* Snart ska jag åka till take care och springa
* Min pojkvän är världens bästa :)

Dagens paket: "mini mellan", nöt och bärmix från olw ;) 

Kommentarer
Postat av: Cam

haha den tanken om numret slog mig, men jag vilel inte skrämma dig ;)

2008-12-03 @ 18:49:52
URL: http://flowergrownwild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0