gotland - dag 3

Dagen började bra. Åt frukost framför dom två första avsnitten av prison break efter uppehållet, jag hade ju missat dom och trodde att det tredje avsnittet var det första. Efter det gick jag, mamma och pappa in till stan för att shoppa lite. Men vi hann inte komma så långt förrän mamma får ett sms av marie: "gotlandsfärjorna har krockat, ni blir nog kvar på ön". Jag får panik, jag ska ju åka till grekland på lördag morgon!! Pappa skyndar sig hem för att kolla upp allt och försöka boka in mig på ett flyg hem. "Jag kommer missa grekland är det enda jag kan tänka på! Det kanske inte går något flyg eller alla kanske är fulla... Som tur är finns det gott om platser kvar på flera plan men troligtvis kommer våran båt att gå imorgon bitti, dock med några timmars försening. Tänk om jag hade missat grekland, hela min sommar hade varit förstörd!
Ialla fall, nu har jag precis duschat och snart ska alla vi 9 ut och äta på restaurang, eller hur det nu stavas. Vi ska försöka hinna med lite minigolf också men vi går se. Juste, om jag om några år tittar tillbaka på den här bloggen och undrar varför jag var så tråkig på gotland och aldrig la upp några bilder, så är det för att jag glömde kamerasladden hemma höhö.

Oskar, malin och sebbe var uppe till klockan 7 imorse, dom sov alltså typ ingenting inatt. Min mamma var uppe och sa till dom flera gånger igår kväll och under natten. Hon fick sig en lätt utskällning av mig och pappa imorse. För det första för att hon väcke oss sjuhundraelva gånger inatt, bland annat när hon ringer till oskar och ber honom vara tyst. Men mest för att vi tycker helt tvärtemot henne. Dom är tonåringar och har sommarlov, låt dom va. När jag var 14-15 satt jag framför msn till klockan 5 på morgnarna och sen sov jag bort hela dagarna. Men vadå, jag mådde skitbra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tur att det löste sig sofia! gah hade varit lite mycket oturligt om det sket sig. nu kan jag sova lugnt :D

2009-07-23 @ 22:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0